Ayah pergi dengan cara baik..keluar dengan jalan Allah,ramai orang sayangkan ayah-Anak mangsa COVID-19-


Ajal, pertemuan, maut semua telah ditentukan –Nya.. kita sebagai manusia hanya mampu merancang tetapi Dialah yang menentukan segalanya.Arwah ayahnya merupakan seorang pendakwah dia setiasa keluar rumah untuk berdakwah dalam dia menceritakan detik terakhir bersama arwah ayah kesayangan nya disaat dia pulang berdakwah minggu lalu
 Melalui laman facebooknya Zubir meluhkan kenangan indah bersama arwah bapanya dan amat sedih dengan apa yang menimpa arwah ayahnya namun dia serta keluarga pasrah dan redha dengan apa yang berlaku.

اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَجِعُوْنَ
Al-Fatihah
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞
مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞
آمــــــــــــــــــينَُ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن…
Semoga arwah ayah Hj Yunus Bin Udin ditempatkan dalam kalangan orang² yang beriman dan semoga rohnya dicucuri rahmat..
آمــــــــــــــــــينَُ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن
semoga arwah ayah ditmptkn dlm kalangan org2 yg beriman Aamiin..ya rabbal alamin.

kami semua mendoakn ayah.. ayah pergi dengan cara baik..keluar dengan jalan allah.. walaupon kita sedih tapi kita bangga dengan cara pemergian ayah.. dengan usaha dakwah.
Maaf ayah xdapat urus jenazah ayah xdapat tengok ayah untuk kali terakhir.. kami anak anak dan keluarga terdekat selalu mendoakan ayah.. walaupon haritu kejap ja dapat jmpa ayah salam dengan ayah.. bangun dari tidur ayah dah kena hantar hospital..tu lah hari terakhir kia jumpa ayah.
Kita ingat lagi ayah malam tu balik dari bt dakwah ayah tepon kita suruh ambik ayah bawa balik rumah..padahal selalu ayah blh je bawak kereta balik.. tp tak sangka tu malam terakhir kita bawak ayah😭.. in sha allah ayah kita xkan lupakn ayah.
Kami akan anggap ayah keluar bt dakwah..smoga usaha ayah akn tercapai nnti.. ayah jangan risau..ramai orang sayang ayah..ma pon kuat demi anak2 walaupon ma paling sedih sekarang☹️.. kita jaga ma untuk ayah.. smoga ayah tenang di sana.


Dalam pada itu BH Online melaporkan satu lagi kematian membabitkan mangsa C0V1D-19 dilaporkan berlaku di Hospital Sultan Ismail Petra, Kuala Krai, Kelantan, hari ini.
Ia menjadikan jumlah kumulatif kematian yang direkodkan Malaysia ketika ini seramai 20 orang.
Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata, kematian ke-20 ini adalah kes ke-780 membabitkan seorang warga tempatan berusia 76 tahun.
Beliau telah menghadiri perhimpunan Ijtimak Tabligh di Masjid Jamek Seri Petaling da dirawat di Hospital Sultan Ismail Petra mulai 18 Mac lalu.
Beliau disahkan meninggal dunia pada 4.35 petang tadi. KKM ingin mengucapkan takziah kepada ahli keluarga beliau, katanya di Facebook.
Al fatihah buat Arwah, sama2 kita doakan semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.Aamiin.


Catatan popular daripada blog ini

Wanita dibunuh kejam, diikat, ini kronologi kes mengerikan

(7 Gambar) Keretanya hangus terbakar, sama2 kita doakan ustaz dato dr izhar Cepat sembuh.

Pelakon filem hantu kak limah (yeh sekupang)meninggal dunia

Terbabit kemalangan maut, Luahan tunang undang pilu

(gambar) Empat hari bertarung nyawa,pemilik restoran nasi kukus meninggal dunia.