Status OKU bukan penghalang, Berjaya jual 240,000 kuih bakul.



Kisah gadis ini boleh memberi inspirasi dan semangat untuk kita Berjaya. Sebab? Beliau Oku tapi berjaua membuktikan status itu bukan penghalang atas kejayaan yang dimiki oleh beliau sekarang.
Sebanyak 240,000 kuih bakul dan 50,000 kuih bulan yang dihasil dari kilang Haziqah Nurul Huda Harun ditempah sejak awal tahun, lapor Harian Metro.

Dibantu 10 pekerja, usahawan 22 tahun itu boleh menghasilkan 30,000 kuih bulan setiap bulan, termasuk untuk memenuhi tempahan dari Singapura.“Sepanjang Januari saja, 40,000 kuih bulan ditempah manakala selebihnya untuk dihantar sebelum Tahun Baru Cina bulan depan,” kata Haziqah.
Lebih 200 pelanggan membeli terus dari kilangnya di Bukit Kuang dekat sini.

Sejak kilangnya beroperasi Oktober tahun lalu selama 24 jam, beliau merancang untuk menembusi pasaran negara China pada Mac ini.“Pasaran China kekurangan makanan halal, sekali gus membuka peluang kepada saya untuk memasarkan kuih bakul dan bulan ke sana,” katanya.

Mempunyai 100 ejen di seluruh negara, syarikat Haziqah juga mempelbagai perisa kuih bakul seperti durian, cempedak, coklat dan jagung.Sama2 kita doakan semoga beliau terus sukses atas apa yang telah diusahakan oleh beliua sekrakang. Satuperkataan yang admin mapu cakap....salute!

Catatan popular daripada blog ini

Wanita dibunuh kejam, diikat, ini kronologi kes mengerikan

(7 Gambar) Keretanya hangus terbakar, sama2 kita doakan ustaz dato dr izhar Cepat sembuh.

Pelakon filem hantu kak limah (yeh sekupang)meninggal dunia

Terbabit kemalangan maut, Luahan tunang undang pilu

(gambar) Empat hari bertarung nyawa,pemilik restoran nasi kukus meninggal dunia.